piątek, 6 maja 2016

NASI PANOWIE KALAFOWIE

CHARLES KIM
 
Po zwycięstwach w wielu lokalnych konkursach sukces odniesiony w konkursie Shizuoka International Opera Competition zapewnił Charlesowi Kimowi międzynarodowy rozgłos. Zaowocowało to zaproszeniem przez maestro Gustava Kuhna do udziału w kierowanym przez niego konkursie Tiroler Festspiele Erl, gdzie młody tenor miał możliwość pracy z Manfredem Jungiem. Swoje umiejętności śpiewak rozwijał następnie pod okiem Eddy Moser, Rene Kollo i Kurta Molla. Charles Kim studiował na uniwersytecie w Seulu i w Curtis Institute of Music w Filadelfii. Podczas pobytu w Stanach Zjednoczonych zdobył główną nagrodę w Metropolitan Opera Competition. Po zdobyciu dyplomu w 2003 roku przeniósł się do Niemiec, gdzie rozpoczął karierę w operze w Dortmundzie. Właśnie okres współpracy z Christine Mielitz w latach 2003–2011 ukształtował jego osobowość sceniczną. Obecnie repertuar Charlesa Kima obejmuje głównie wagnerowskie partie bohaterskie. Udane interpretacje Arindala, Lohengrina i Parsifala uzupełniają role Siegmunda i Eryka.
Charles Kim wykonywał partię Kalafa pod kierownictwem muzycznym Carlo Montonaro w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Wykonywał partię tenorową w IX Symfonii Beethovena z orkiestrą symfoniczną z Tajpej, Theater Chemnitz, orkiestrami symfonicznymi z Kyoto i z Fukuoka, a także z Filharmonią Poznańską. Dla niemieckiej telewizji wykonał również symfonię Beethovena na stadionie Schalke wraz z chórem liczącym 60.000 osób. Z orkiestrą symfoniczną z Tokio wykonywał „Symfonię Faustowską” Liszta pod batutą Huberta Soudanta.



JAMES LEE
(fot. Steve Haider)

James urodził się w Korei Południowej. Śpiew studiował na uniwersytecie w Yeungnam Kyongsan oraz w Akademii Muzycznej im. Roberta Schumanna w Düsseldorfie.
James Lee jest laureatem wielu konkursów: 1. nagroda w konkursie »International Singing Competition/Masters of Lyrical Art, 4th Edition Valentin Teodorian« w Bukareszcie, 3. nagroda
i nagroda specjalna »Opern Air Festival Gars am Kamp-Austria« (2012), nagroda specjalna Teatrul Muzical Nae Leonard-Galati podczas »3rd International Music Competition Vox Artis« w Sibiu, Rumunia (2012), finalista »3rd Concorso Lirico Internazionale Beniamino Gigli jr.« w Rzymie (2012) oraz finalista »Riccardo Zandonai Concorso Internazionale per Giovani Cantanti Lirici« w Riva del Garda, Włochy (2013).
Po zdobyciu pierwszej nagrody w konkursie Competizione dell’Opera 2013 James debiutował w partii Arrigo w nowej produkcji Nieszporów sycylijskich w teatrze we Freiburgu, następnie w 2014 roku –
w partii Kalafa w nowej produkcji Turandot w operze w Grazu. Latem 2014 roku wystąpił w partii Radamesa w nowej produkcji Aidy w reżyserii Roberta Dornhelma w ramach festiwalu Opernfestspiele w St. Margarethen.
W sezonie 2014/15 był zaangażowany w teatrze we Freiburgu. Tam występował m.in. w partii Don Josego w nowej produkcji Carmen oraz w partii Manrica w Trubadurze.
Jednocześnie wystąpił w partii Riccarda w nowej produkcji Balu maskowego w Saarländisches Staatstheater Saarbrücken.
W sezonie 2015/16 James Lee występował w partii Radamesa w spektaklu Aida w operze w Kairze, w partii Radamesa zaśpiewa także w nowej produkcji Aidy podczas festiwalu Schlossfestspiele Schwerin.



TOMASZ KUK

Ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. W.J. Śmietany. Laureat licznych krajowych i zagranicznych konkursów wokalnych, zdobył m.in.: I nagrodę na Konkursie Wokalnym we Wrocławiu (1994), II nagrodę oraz nagrodę specjalną na Konkursie Wokalnym im. H. Słoniowskiej w Dusznikach Zdroju (1996), III nagrodę regulaminową oraz nagrodę specjalną na VII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. A. Sari w Nowym Sączu (1997). W 1999 roku został laureatem Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. V. Belliniego (Caltanissetta, Włochy), I nagrodę zdobył też podczas IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie. Artysta ma w swoim dorobku wiele prestiżowych koncertów oratoryjnych i estradowych (wśród nich m.in. wykonania Stabat Mater A. Dvořaka pod dyrekcją H. Rillinga, Mszy Es-dur F. Schuberta pod dyrekcją W. Michniewskiego, Requiem W.A. Mozarta, Requiem G. Verdiego pod dyrekcją T. Wojciechowskiego. Współpracuje z Operą Krakowską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Teatrem Wielkim im. St. Moniuszki w Poznaniu, Operą Nova w Bydgoszczy, a także Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie. Bierze udział w przedstawieniach operowych, m.in. w Japonii, Anglii, Niemczech, Szwajcarii, Austrii i Czechach. Dotychczas występował wielokrotnie jako Ismael w Nabucco, Alfred w Traviacie, Macduff w operze Macbeth, Carlo w Joannie d’Arc Duca w Rigoletcie, Radames w Aidzie, Manrico w Trubadurze Verdiego, Don Jose w Carmen Bizeta, Artur w Łucji z Lammermooru Donizettiego, Tebaldo w Capuleti i Montecchi Belliniego, Turiddu w Rycerskości wieśniaczej Mascaniego, Jontek w Halce, Stefan w Strasznym dworze i Idamor w Parii Moniuszki, Princ w Rusałce Dvořáka, Leński w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, Cavaradossi w Tosce Pucciniego, Pinkerton w Madamie Butterfly, Rudolf w Cyganerii, Kalaf w Turandot Pucciniego, Bacchus w Ariadnie na Naxos Straussa.



13 maja 2016/ piątek/ 19:00        PREMIERA I
14 maja 2016/ sobota/ 19:00       PREMIERA II
15 maja 2016/ niedziela/ 17:00     PREMIERA z Expressem
17 maja 2016/ wtorek/ 18:30

Bilety do nabycia w kasach Teatru Wielkiego w Łodzi (tel.: 42 633 77 77),
dzięki aplikacjom mobilnym
oraz on-line




partnerzy premiery


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz