czwartek, 5 maja 2016

NASZE PANIE TURANDOT


ELENA BARAMOVA 

Bułgarska solistka ukończyła Narodową Akademię Muzyczną im. Panczo Władigerowa w Sofii, w klasie profesor Konstancji Waczkowej. Następnie studiowała w rzymskiej Akademii Borisa Christowa, gdzie kształciła się na kursach mistrzowskich Mirelli Parutto.
Od 2001 roku kontynuowała naukę u bułgarskiej sopranistki o międzynarodowej sławie, Gheny Dimitrovej. Wraz z nią występowała na koncertach w Bułgarii, Wiedniu, Pradze i Budapeszcie.
Elena Baramova jest laureatką wielu konkursów międzynarodowych, w tym m.in.: Julián Gayarre International Singing Competition w Pampelunie (Hiszpania), Christo Brambarov International Competition, Festiwalu Pieśni Węgierskiej i Bułgarskiej. Jest laureatką II nagrody na konkursie operowym Rijeka Belcanto w Teatrze Narodowym w Rijece.
Bułgarska sopranistka ma w swoim repertuarze wiele wybitnych ról, między innymi Donnę Elwirę (Don Giovanni), Lady Makbet (Makbet), Elwira (Ernani), Minnie (Dziewczyna z Zachodu), Toskę, Turandot, czy Normę, które prezentowała na scenie Opery Narodowej w Sofii.
Solistka wielokrotnie występowała gościnnie na największych europejskich scenach i festiwalach operowych. Swoje popisowe partie: Aida, Tosca, Turandot i Abigaille (Nabucco) wykonywała m.in. w Szwajcarii, Włoszech, Niemczech, Austrii, Czechach, Polsce, Estonii, Belgii, Francji, Japonii i na Tajwanie. W sezonie artystycznym 2015/2016 do swojego bogatego repertuaru operowego dołączyła partię Rosalindy w Zemście nietoperza Johanna Straussa.




JEE HYE HAN

Koreańska śpiewaczka Jee Hye Han szybko zdobyła sławę jednej z najciekawszych sopranistek dramatycznych swojego pokolenia. Jee Hye Han występowała już na wielu najważniejszych światowych scenach. W wieku 28 lat solistka zadebiutowała jako Turandot w produkcji zrealizowanej przez Hungarian State Opera w Budapeszcie, co wywołało wyjątkową sensację w świecie operowym.
Dzięki dotychczasowym osiągnięciom artystka jest postrzegana na świecie jako jedna z najlepszych koreańskich śpiewaczek. Jee Hye jest zdobywczynią 2. nagrody na konkursie Tagliavini Competition (organizowanym w Austrii, 2009), 2. nagrody na konkursie Dong Ah Competition w Seulu oraz nagrody publiczności na konkursie Belvedere Competition (organizowanym w Austrii). W 2010 roku Jee Hye została laureatką Concours International Opera de Marseille. Dotychczas zaśpiewała następujące partie: Madama Butterfly (Wiedeń, Victoria i Vancouver -Kanada), Turandot Hungarian State Opera w Budapeszcie 2013 i 2014, Hongkong, 2014, Volksoper, Wiedeń 2015, Leonora (Moc przeznaczenia) Volksoper, Wiedeń 2014, Leonora (Trubadur) Hongkong 2015.



 LILLA LEE

Lilla Lee urodziła się w Yeongcheon w Korei Południowej, dorastała w Seulu. Zafascynowana muzyką i Europą postanowiła uczyć się śpiewu w Mediolanie. W 2003 roku ukończyła tamtejsze Konserwatorium, mając już za sobą pierwsze występy na scenie Teatro alla Scala, w chórze pod batutą Gianluigiego Gelmettiego. Początkowo śpiewała mezzosopranem. Kształciła się także na kursach mistrzowskich w Akademii Śpiewu im. Arturo Toscaniniego w Parmie. Zaśpiewała główną partię w operze komicznej Lo matrimonio annascuso Leonarda Leo. Duże znaczenie dla jej dalszej kariery miały studia pod kierunkiem wybitnego basa Bonaldo Giaiottiego, który zachęcił ją do powiększenia repertuaru o partie sopranowe, z naciskiem na role dla soprano spinto i soprano drammatico (do tych ostatnich należy Lady Makbet Verdiego). Lilla Lee, podobnie jak jej mistrz, specjalizuje się w operze włoskiej (Verdi, opera werystyczna: Puccini, Mascagni, Giordano).
Śpiewała także Aidę (w Lublanie oraz w Mariborze), Santuzzę w Rycerskości wieśniaczej (Teatro Rosetum w Mediolanie). W ostatnim czasie wystąpiła w operach Pucciniego jako: Turandot (Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie, Teatro Filarmonico w Weronie, Teatro dell'Aquila w Fermo), Mimi w Cyganerii (Teatro La Fenice w Wenecji) i tytułowa Manon Lescaut (Teatro La Fenice w Wenecji). Znakomite wykonanie partii solowej w Misa Andina peruwiańskiego kompozytora Alejandro Nunez Allauca w katedrze w Kordobie (2001) oraz w Kościele Św. Ignacego w Rzymie (2002), pod kierownictwem artystycznym Luisa Alvy i poprowadzonej przez dyrygenta Pietro Mianiti, przyniosło jej rozgłos i uznanie. Jest laureatką wielu ważnych konkursów śpiewaczych, m.in. G. Martinelli – A. Pertile Competition w 2009 (I nagroda, nagroda publiczności), A. Pertile Competition, Spiros Argiris of Sarzana Competition w 2009 (II nagroda), Iris Adami Corradetti Competition w 2009
(I nagroda), Francesco Maria Martini Competition w 2008 (I nagroda), Giulietta Simionato Competition w 2000 (nagroda specjalna), Città di Lucca Competition w 2000 (II nagroda).


AGNIESZKA KUK

Artystka rodem z Bukowiny Tatrzańskiej. Ukończyła wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie pod kierunkiem Agnieszki Monasterskiej.
Zadebiutowała w 1998 jako Pierwsza Dama w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta. Kolejne jej role sceniczne to Gianetta w Napoju miłosnym G. Donizettiego, tytułowa Dydona w operze Dydona i Eneasz i Mystery w operze The Fairy Queen Henry Purcela pod dyrekcją Poula Esswooda oraz Pierwszy kwiat w Parsifalu Ryszarda Wagnera pod batutą Pawła Przytockiego.
Pełnię swoich możliwości głosowych artystka pokazała w kreacji Violetty w Traviacie Verdiego. Od sezonu 2011/2012 współpracuje z Orchestra Sinfonica, z którą koncertowała na wielu scenach muzycznych Włoch, występując w swojej ulubionej roli Violetty i Florii Toski. Współpraca z włoskimi i niemieckimi impresariatami artystycznymi daje jej okazję do częstego koncertowania z repertuarem klasycznym w Niemczech, Austrii i we Włoszech.
Sopranistka występuje także w koncertach muzyki oratoryjnej jako soliska: Mszy D-dur Schuberta, Requiem, Spatzenmesse i Mszy Koronacyjnej C-dur Mozarta, IX Symfonii Beethovena, Missa Afro Brasileira Carlosa Alberto Pinto Fonseca.
Agnieszka Kuk brała udział w koncertach przygotowywanych i prowadzonych przez znakomitego angielskiego dyrygenta Poula Esswooda. Od 2003 występuje w duecie z tenorem Tomaszem Kukiem, prywatnie swoim mężem, w cyklach koncertów: „Śladami Jana Kiepury i Marthy Egghert”, „Śpiewające małżeństwo” i „Polscy kompozytorzy w arii i pieśni”, „Muzyka sakralna i religijna.”
Agnieszka Kuk jest pedagogiem emisji głosu, uczy techniki wokalnej i oddechowej. Zajmuje się muzykoterapią, którą łączy z pasją wokalną i pedagogiczną. Z radością powraca do swoich góralskich korzeni, wystąpiła wielokrotnie w produkcji „Opera Góralska Jan Paweł II na Podhalu”.





13 maja 2016/ piątek/ 19:00        PREMIERA I
14 maja 2016/ sobota/ 19:00       PREMIERA II
15 maja 2016/ niedziela/ 17:00     PREMIERA z Expressem
17 maja 2016/ wtorek/ 18:30

Bilety do nabycia w kasach Teatru Wielkiego w Łodzi (tel.: 42 633 77 77),
dzięki aplikacjom mobilnym
oraz on-line






partnerzy premiery

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz