MAŁGORZATA ZWOLIŃSKA
inscenizacja i scenografia
Scenograf i kostiumograf, autorka adaptacji teatralnych i
tekstów piosenek. W teatrze zadebiutowała dwukrotnie. Po raz pierwszy w połowie
lat 80-tych, projektując dekoracje i kostiumy w teatrach offowych, zakładanych
przez absolwentów i studentów krakowskiej PWST. Po raz drugi w 1992 roku, u
boku Krystiana Lupy, jako kostiumograf w 3-częściowym spektaklu telewizyjnym Szkice z „Człowieka bez właściwości”
wg Roberta Musila.
Na początku lat 90-tych stworzyła pierwszą w Polsce galerię
ubioru „Stary Sklep”, gdzie organizowała cykliczne wystawy prezentujące
oryginalne ubiory, koronki, kapelusze i rękodzieło użytkowe sprzed 1945 roku. Na
przestrzeni 20 lat istnienia galerii zorganizowała około 40 wystaw.
Jako specjalista w dziedzinie kostiumu historycznego, po
pożarze Teatru Narodowego w Warszawie pomagała w odbudowaniu magazynowych
zasobów. Współpracowała też z wieloma scenografami, wyszukując oryginalne przedmioty
i ubiory do filmów i spektakli teatralnych, m.in. Lista Schindlera S. Spielberga. W tych latach
była stałym gościem audycji radiowych i programów telewizyjnych poświęconych
kulturotwórczej funkcji ubioru. Jej praca została również doceniona przez Annę Szulc,
autorkę książki „Krakowscy czarodzieje”, w której Małgorzata Zwolińska jest
jedną z bohaterek, obok wielu znanych postaci z Krakowa.
Małgorzata Zwolińska ma w swoim dorobku około 80 spektakli
teatralnych, filmów i programów telewizyjnych. Współpracowała między innymi z Pawłem
Aignerem, Marcinem Krzyształowiczem, Leszkiem Kumańskim, Krystianem Lupą, Joshuą
Newtonem, Łukaszem Rybarskim, Adolfem Weltschkiem. Spośród licznych realizacji
warto wymienić Szkice z „Człowieka bez
właściwości”, Pochwałę głupoty
Erazma z Rotterdamu (Teatr Proscenium, Kraków 2005), w krakowskim Teatrze
Groteska – Kandyda Woltera (2004, spektakl wyróżniony Grand Prix
Festiwalu Komedii „Talia” w Tarnowie), Hommage à Chagall w reżyserii Adolfa Weltschka (2009), Aksamitnego królika Margery Williams
(2011), Adonis ma gościa Freda Apkego
(2014), a także film Marcina Krzyształowicza Koniec wakacji (2001) i brytyjski thriller Żelazny
krzyż Joshuy Newtona (2009).
Do swych największych osiągnięć zawodowych zalicza
współpracę kostiumograficzną na planie filmowym z legendami światowego kina – Sophią
Loren, Helmutem Bergerem, Royem
Scheiderem. W 2015 roku
została odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
ANNA SIWCZYK
choreografia
Choreograf,
solistka i kierownik zespołu tanecznego Gliwickiego Teatru Muzycznego.
Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu. Tańczyła w Państwowym
Zespole Ludowym Pieśni i Tańca „Mazowsze”, a następnie jako solistka baletu w
Operetce Śląskiej.
Jest autorką
choreografii wielu popularnych, wysoko ocenianych przez krytykę i publiczność
musicali i spektakli muzycznych, zrealizowanych na scenie Gliwickiego
Teatru Muzycznego, m.in. George Gershwin:
malarz błękitu (1999), Mickiewicz
(2002), Kot w butach A. Hundziaka
(2003), widowisko Wiedeń moich marzeń
(2004), Grają naszą piosenkę M.
Hamlischa/ N. Simoniego (2004) czy Pinokio,
czyli niezwykłe przygody Pajacyka W. Korcza (2008). Opracowała choreografię
widowiska „Oskarowe Przeboje Muzyki Filmowej” z udziałem Grażyny Brodzińskiej,
wystawionego z okazji 50-lecia Teatru Ziemi Rybnickiej i prezentowanego
szerokiej publiczności również w adaptacji telewizyjnej. Jako asystent
choreografa uczestniczyła w przygotowaniu takich produkcji teatralnych jak Noc w Wenecji J. Straussa w reżyserii
Marcina Sławińskiego czy Carmen z
muzyką G. Bizeta z układami tanecznymi Roberta Balogha – słynnego czeskiego
choreografa, dyrektora baletu Teatru Morawskiego w Ołomuńcu.
Spektakl Kot w butach – baśń muzyczna dla dzieci
w konwencji musicalu, do którego tworzyła choreografię, otrzymał Nagrodę
Teatralną „Złota Maska” za najlepszy spektakl dziecięcy w 2004 roku.
Uczestniczyła w
realizacji projektów artystycznych na rzecz Teatru TVP. Współpracowała m.in.
z Jarosławem Stańkiem, Henrykiem Konwińskim, Martą Domagałą, Krzysztofem
Korwinem‑Piotrowskim, Zofią Rudnicką, Marią Sartovą, Maciejem Niesiołowskim czy
Jackiem
Chmielnikiem.
13 maja 2016/ piątek/ 19:00 PREMIERA I
14 maja 2016/ sobota/ 19:00 PREMIERA II
15 maja 2016/ niedziela/ 17:00 PREMIERA z Expressem
17 maja 2016/ wtorek/ 18:30
Bilety do nabycia w kasach Teatru Wielkiego w Łodzi (tel.: 42 633 77 77),
dzięki aplikacjom mobilnym
oraz on-line
14 maja 2016/ sobota/ 19:00 PREMIERA II
15 maja 2016/ niedziela/ 17:00 PREMIERA z Expressem
17 maja 2016/ wtorek/ 18:30
Bilety do nabycia w kasach Teatru Wielkiego w Łodzi (tel.: 42 633 77 77),
dzięki aplikacjom mobilnym
oraz on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz